آرکیتایپی"خوانش آرکیتایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامههای افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
آستانهتئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
آن سوی آینهواکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
آوازهایی از طبقه دومبازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
ا
ابرقهرمانبررسی ساختار روایتی اسطورهی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلمهای انتقامجویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
اپیستمهتحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدیهای یونانِ باستان و داستانهای حماسیِ شاهنامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشههای میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
ادیپ شهریارریخت شناسی شخصیت ادیپوس در نمایشنامه ادیپ شهریار براساس آرای ولادیمیر پراپ [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 91-97]
استوارت هالبررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
اسطورهنقش اسطورهکاوی و اسطورهسازی در هویتسازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
اسطورهسازینقش اسطورهکاوی و اسطورهسازی در هویتسازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
اسطورهکاوینقش اسطورهکاوی و اسطورهسازی در هویتسازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
اسطورهی معاصربررسی ساختار روایتی اسطورهی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلمهای انتقامجویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
افسانه های جنوبتحلیل شخصیت در افسانههای منمنداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
افسردگیطنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
افغانستانچگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
افول"خوانش آرکیتایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامههای افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
اقتباسبررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
اقتباسساختار روایی منطقالطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
اقتباسبررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]
اقتباسبررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیتهای نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیتهای تعقیب، جاهطلبی، معما و رقابتهای خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
اقلیتهای دینیبررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
انتقامجویان عصر اولترانبررسی ساختار روایتی اسطورهی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلمهای انتقامجویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
انیمیشنتحلیل شخصیت در افسانههای منمنداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
انیمیشنواکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
انیمیشن سینماییبررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
انیمیشن عزیز مصربررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
انیمیشن فیلشاهبررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
انیمیشن ملینقش اسطورهکاوی و اسطورهسازی در هویتسازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
اومانیسمنقش فیلمهای معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
ایدئولوژیمطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایهداری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
ایرانچگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
ایرانتحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدیهای یونانِ باستان و داستانهای حماسیِ شاهنامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشههای میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
ب
بازنماییچگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
بازنماییبازنمایی مرگ در سینمایی دههی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریهی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
بازنماییواکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
برجستهسازیچگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
برداشت بلندبرداشت بلند به مثابه جوهر زیباییشناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
برساخت تاریخنقش خاطره در برساخت تاریخ و شکلدهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
بوردولمطالعهی نظریههای شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
بوسلامهتحلیل شخصیت در افسانههای منمنداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
بینامنتیتنقش اسطورهکاوی و اسطورهسازی در هویتسازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
پ
پارودیخرده فرهنگهای دهه شصت و چگونگی بازنمایی پارودیک آن در سینمای دهه نود ایران [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-37]
پهلوی اولنقش خاطره در برساخت تاریخ و شکلدهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
پیوندهای اجتماعیمطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانهشناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
ت
تئاترتئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
تئاتر خصوصینقش هنرمندان در شکلگیری تئاتر خصوصی در ایران با تمرکز بر دوره پهلوی دوم [(مقالات آماده انتشار)]
تئاترخیابانی ایرانمسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
تئاتر دولتینقش هنرمندان در شکلگیری تئاتر خصوصی در ایران با تمرکز بر دوره پهلوی دوم [(مقالات آماده انتشار)]
تئاتر ملیتحلیل عناصر فولکلور در نمایشنامههای حسن شیروانی با نگاهی به نظریات انجمن هنری خروس جنگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 79-88]
تانابه هاجیمهبازنمایی مرگ در نمایشنامه «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
تخیلمطالعهی نظریههای شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
تراژدیبررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامههای مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
تراژدیتحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدیهای یونانِ باستان و داستانهای حماسیِ شاهنامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشههای میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
تراوئراشپیلبررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامههای مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
تسخیرشدگان تصاویرتسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوستها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
تشبیهبررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیتهای نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیتهای تعقیب، جاهطلبی، معما و رقابتهای خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
تطبیقنگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
تعزیهتکنیکهای تعزیه راهی به سوی غربیزدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
تعلیم و تربیت مرزیمطالعۀ قابلیت های تدریس حسن نیرزادۀ نوری به کمک نمایش ایرانی بر پایۀ آرای هانری ژیرو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 57-63]
تماشاگرمطالعهی نظریههای شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
تمثالطنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
تمثیلطنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
تنزیهبررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیتهای نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیتهای تعقیب، جاهطلبی، معما و رقابتهای خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
توالی و همزمانی اطلاعاتمطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
توزیع امر محسوسمطالعهی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعهی موردی: نمایشنامهی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
ج
جامعهنقش خاطره در برساخت تاریخ و شکلدهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
جامعه شناسی تئاترمسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
جان فیسکبررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
جنسیتمطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانهشناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
جهان وطنیبررسی تجلیات اندیشه جهانوطنی در سینما: مطالعه موردی فیلمهای لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]
جهانی شدنبررسی تجلیات اندیشه جهانوطنی در سینما: مطالعه موردی فیلمهای لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]
ح
حرکات موزون آیینی_اسطورهایتأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابهیابی مؤلفههای نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]
حسن شیروانیتحلیل عناصر فولکلور در نمایشنامههای حسن شیروانی با نگاهی به نظریات انجمن هنری خروس جنگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 79-88]
حسن نیرزاده نوریمطالعۀ قابلیت های تدریس حسن نیرزادۀ نوری به کمک نمایش ایرانی بر پایۀ آرای هانری ژیرو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 57-63]
حضورپدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
حمید امجدمطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
خ
خاستگاه آیینی نمایشتأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابهیابی مؤلفههای نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]
خاطرات پروتزیتسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوستها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
خاطرهنقش خاطره در برساخت تاریخ و شکلدهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
خدانقش فیلمهای معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
خرده فرهنگخرده فرهنگهای دهه شصت و چگونگی بازنمایی پارودیک آن در سینمای دهه نود ایران [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-37]
خروس جنگیتحلیل عناصر فولکلور در نمایشنامههای حسن شیروانی با نگاهی به نظریات انجمن هنری خروس جنگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 79-88]
خصوصیسازی تئاترنقش هنرمندان در شکلگیری تئاتر خصوصی در ایران با تمرکز بر دوره پهلوی دوم [(مقالات آماده انتشار)]
خندهطنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
خواب در فنجان خالیبررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامههای مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
د
درامساختار روایی منطقالطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
دراماتورژیساختار روایی منطقالطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
درام تاریخینقش خاطره در برساخت تاریخ و شکلدهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
دوره پهلوی دومنقش هنرمندان در شکلگیری تئاتر خصوصی در ایران با تمرکز بر دوره پهلوی دوم [(مقالات آماده انتشار)]
دیالوگواکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
دیجیتالطنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
روایتشناسی ژنتواکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
روزنهآبی"خوانش آرکیتایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامههای افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
رویکرد معنایی/ نحویرهیافتی انتقادی به نظریههای زیباییشناسی و کارکردی ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
ریختشناسیریخت شناسی شخصیت ادیپوس در نمایشنامه ادیپ شهریار براساس آرای ولادیمیر پراپ [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 91-97]
ز
زایایی و میراییتسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوستها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
زیباییشناسیرهیافتی انتقادی به نظریههای زیباییشناسی و کارکردی ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
زیباییشناسیمطالعهی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعهی موردی: نمایشنامهی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
زیگفرید کراکائرجذابیتهای کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم خیابانی وایمار: مطالعهی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
ژ
ژاک رانسیرمطالعهی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعهی موردی: نمایشنامهی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
ژان دووینیومسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
ژانر فیلم خیابانیجذابیتهای کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم خیابانی وایمار: مطالعهی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
ژان ژنهمطالعهی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعهی موردی: نمایشنامهی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
ژرژ پولتیبررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیتهای نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیتهای تعقیب، جاهطلبی، معما و رقابتهای خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
س
ساختار دراماتیکمطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
سرخپوستهاتسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوستها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
سرمایهداریمطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایهداری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
سرمایه سالاریمسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
سفره ایرانیمطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانهشناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
سوژگیمطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایهداری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
سیاست رانسیریمطالعهی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعهی موردی: نمایشنامهی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
سیاهانمطالعهی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعهی موردی: نمایشنامهی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
سینمامصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
سینمارهیافتی انتقادی به نظریههای زیباییشناسی و کارکردی ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
سینماتکنیکهای تعزیه راهی به سوی غربیزدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
سینمانقش فیلمهای معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
سینماطنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
سینمانگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
سینما و کلانشهرتسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوستها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
سینما و نقاشیبازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
سینمای امروزبررسی ساختار روایتی اسطورهی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلمهای انتقامجویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
سینمای ایرانخرده فرهنگهای دهه شصت و چگونگی بازنمایی پارودیک آن در سینمای دهه نود ایران [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-37]
سینمای ایرانبازنمایی مرگ در سینمایی دههی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریهی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
سینمای ایرانمطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانهشناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
سینمای ایرانبررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
سینمای ایرانذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه تحلیل شخصیت اصلی در فیلمهای کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
سینمای دفاع مقدسنظریهی میتوس نورتروپ فرای در تحلیل فیلمنامهی روزهای زندگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 69-78]
سینمای سوئدبازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
سینمای نوین غربنقش فیلمهای معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
ش
شاهنامهتحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدیهای یونانِ باستان و داستانهای حماسیِ شاهنامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشههای میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
شبهآستانهتئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
شبهآیینتئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
شخصیت اصلیذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه تحلیل شخصیت اصلی در فیلمهای کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
شخصیت پردازیریخت شناسی شخصیت ادیپوس در نمایشنامه ادیپ شهریار براساس آرای ولادیمیر پراپ [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 91-97]
صلحبررسی تجلیات اندیشه جهانوطنی در سینما: مطالعه موردی فیلمهای لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]
ط
طبقهمطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانهشناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
طبیعی سازیچگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
طنزطنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
ع
عباس کیارستمیتکنیکهای تعزیه راهی به سوی غربیزدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
عرفانواکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
عطارساختار روایی منطقالطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
علامه محمد تقی جعفریواکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
عوامل اجتماعیمصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
غ
غذامطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانهشناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
غربیزداییتکنیکهای تعزیه راهی به سوی غربیزدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
غیابپدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
ف
فاصلهواکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
فرهنگ عامهتحلیل شخصیت در افسانههای منمنداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
فعلپدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
فلسفه مکتب کیوتوبازنمایی مرگ در نمایشنامه «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
فلوریان زلرواکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
فوکوتحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدیهای یونانِ باستان و داستانهای حماسیِ شاهنامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشههای میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
فیلم خیابانجذابیتهای کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم خیابانی وایمار: مطالعهی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
فیلمهای کمدیذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه تحلیل شخصیت اصلی در فیلمهای کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
ق
قرآنبررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیتهای نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیتهای تعقیب، جاهطلبی، معما و رقابتهای خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
قصهبررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیتهای نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیتهای تعقیب، جاهطلبی، معما و رقابتهای خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
ک
کارکردهارهیافتی انتقادی به نظریههای زیباییشناسی و کارکردی ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
کلانشهر برلینجذابیتهای کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم خیابانی وایمار: مطالعهی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
کلید واژها: روی اندرسونبازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
کلیدواژهها: بازنماییبررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
کلیشه سازیچگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
کوبو آبهبازنمایی مرگ در نمایشنامه «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
کودکواکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
کوریمطالعهی نظریههای شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
گ
گفتمانِ قدرتتحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدیهای یونانِ باستان و داستانهای حماسیِ شاهنامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشههای میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
ل
لاکانتحلیل شخصیت در افسانههای منمنداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
لوئی آلتوسرمطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایهداری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
لوهاوربررسی تجلیات اندیشه جهانوطنی در سینما: مطالعه موردی فیلمهای لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]
لینچمطالعهی نظریههای شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
لیندا سیگربررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]
م
مانفرد فیسترمطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
متون دینیبررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]
محمد رضایی رادپدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
محمد یعقوبیمطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
محیط زیستمسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
مخاطبانمصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
مخاطب پژوهیذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه تحلیل شخصیت اصلی در فیلمهای کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
مخاطب شناسیذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه تحلیل شخصیت اصلی در فیلمهای کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
مدرنتیه شهریجذابیتهای کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم خیابانی وایمار: مطالعهی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
مرگبازنمایی مرگ در سینمایی دههی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریهی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
مرگبازنمایی مرگ در نمایشنامه «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
مرگواکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
مرگ آقای لازارسکوبرداشت بلند به مثابه جوهر زیباییشناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
مرگدرپاییز"خوانش آرکیتایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامههای افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
مرگ یزدگردبررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامههای مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
مسجدنگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
مصرف فرهنگیمصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
مطالعات فیلمتکنیکهای تعزیه راهی به سوی غربیزدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
معمارینگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
منجینقش فیلمهای معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
منطقالطیرساختار روایی منطقالطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
من منداستحلیل شخصیت در افسانههای منمنداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
موج نوی سینمای رومانیبرداشت بلند به مثابه جوهر زیباییشناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
مورد عجیب بنجامین باتنکارکرد دیجیتال میکاپ در سینمای معاصر [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 81-96]
نامخاطبانمصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
نظارهگری سینماییجذابیتهای کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم خیابانی وایمار: مطالعهی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
نظریه ژانررهیافتی انتقادی به نظریههای زیباییشناسی و کارکردی ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
نظریه میتوسنظریهی میتوس نورتروپ فرای در تحلیل فیلمنامهی روزهای زندگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 69-78]
نقد"خوانش آرکیتایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامههای افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
نمایش ایرانیمطالعۀ قابلیت های تدریس حسن نیرزادۀ نوری به کمک نمایش ایرانی بر پایۀ آرای هانری ژیرو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 57-63]
نمایش_رقصتأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابهیابی مؤلفههای نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]
نمایشنامهمطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایهداری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
نمایشنامه کودک و نوجوانبررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]
نوربرت الیاسبازنمایی مرگ در سینمایی دههی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریهی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
نورتروپ فراینظریهی میتوس نورتروپ فرای در تحلیل فیلمنامهی روزهای زندگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 69-78]
نوسازی فولکلورتحلیل عناصر فولکلور در نمایشنامههای حسن شیروانی با نگاهی به نظریات انجمن هنری خروس جنگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 79-88]
نیستیپدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
نیشیتانی کیجیبازنمایی مرگ در نمایشنامه «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
و
والتر بنیامینبررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامههای مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
وضعیت نمایشیبررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیتهای نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیتهای تعقیب، جاهطلبی، معما و رقابتهای خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
وضوح عمیقبرداشت بلند به مثابه جوهر زیباییشناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
ولادیمیر پراپریخت شناسی شخصیت ادیپوس در نمایشنامه ادیپ شهریار براساس آرای ولادیمیر پراپ [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 91-97]
ویکتور ترنرتئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
ه
هانری ژیرومطالعۀ قابلیت های تدریس حسن نیرزادۀ نوری به کمک نمایش ایرانی بر پایۀ آرای هانری ژیرو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 57-63]
هستیپدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
همهپسرانمنمطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایهداری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
هنرنگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
هنر پیش از تاریختأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابهیابی مؤلفههای نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]
ی
یونانتحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدیهای یونانِ باستان و داستانهای حماسیِ شاهنامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشههای میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد