نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرکی‌تایپی" خوانش آرکی‌تایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامه‌های افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
  • آستانه تئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
  • آن سوی آینه واکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
  • آواتار کارکرد دیجیتال میکاپ در سینمای معاصر [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 81-96]
  • آوازهایی از طبقه دوم بازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]

ا

  • ابرقهرمان بررسی ساختار روایتی اسطوره‌ی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
  • اپیستمه تحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدی‌های یونانِ باستان و داستان‌های حماسیِ شاه‌نامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشه‌های میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • ادیپ شهریار ریخت شناسی شخصیت ادیپوس در نمایشنامه ادیپ شهریار براساس آرای ولادیمیر پراپ [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 91-97]
  • استوارت هال بررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
  • اسطوره نقش اسطوره‌کاوی و اسطوره‌سازی در هویت‌سازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
  • اسطوره‌سازی نقش اسطوره‌کاوی و اسطوره‌سازی در هویت‌سازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
  • اسطوره‌کاوی نقش اسطوره‌کاوی و اسطوره‌سازی در هویت‌سازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
  • اسطوره‌ی معاصر بررسی ساختار روایتی اسطوره‌ی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
  • افسانه های جنوب تحلیل شخصیت در افسانه‌های من‌منداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • افسردگی طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
  • افغانستان چگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
  • افول" خوانش آرکی‌تایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامه‌های افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
  • اقتباس بررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
  • اقتباس ساختار روایی منطق‌الطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
  • اقتباس بررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه‌ کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]
  • اقتباس بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
  • اقلیت‌های دینی بررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
  • انتقام‌جویان عصر اولتران بررسی ساختار روایتی اسطوره‌ی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
  • انیمیشن تحلیل شخصیت در افسانه‌های من‌منداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • انیمیشن واکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
  • انیمیشن دوبُعدی تجربی مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]
  • انیمیشن سینمایی بررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
  • انیمیشن عزیز مصر بررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
  • انیمیشن فیلشاه بررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
  • انیمیشن ملی نقش اسطوره‌کاوی و اسطوره‌سازی در هویت‌سازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]
  • اومانیسم نقش فیلم‌های معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
  • ایدئولوژی مطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایه‌داری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
  • ایران چگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
  • ایران تحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدی‌های یونانِ باستان و داستان‌های حماسیِ شاه‌نامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشه‌های میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]

ب

  • بازنمایی چگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
  • بازنمایی بازنمایی مرگ در سینمایی دهه‌ی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریه‌ی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
  • بازنمایی واکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
  • برجسته‌سازی چگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
  • برداشت بلند برداشت بلند به مثابه جوهر زیبایی‌شناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • برساخت تاریخ نقش خاطره در برساخت تاریخ و شکل‌دهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
  • بوردول مطالعه‌ی نظریه‌های شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
  • بوسلامه تحلیل شخصیت در افسانه‌های من‌منداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • بینامنتیت نقش اسطوره‌کاوی و اسطوره‌سازی در هویت‌سازی انیمیشن ملی (مورد مطالعاتی: اسطوره گردآفرید و اسطوره مولان) [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 53-68]

پ

  • پارودی خرده فرهنگ‌های دهه شصت و چگونگی بازنمایی پارودیک آن در سینمای دهه نود ایران [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-37]
  • پهلوی اول نقش خاطره در برساخت تاریخ و شکل‌دهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
  • پیوندهای اجتماعی مطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]

ت

  • تئاتر تئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
  • تئاتر خصوصی نقش هنرمندان در شکل‌گیری تئاتر خصوصی در ایران با تمرکز بر دوره پهلوی دوم [(مقالات آماده انتشار)]
  • تئاترخیابانی ایران مسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
  • تئاتر دولتی نقش هنرمندان در شکل‌گیری تئاتر خصوصی در ایران با تمرکز بر دوره پهلوی دوم [(مقالات آماده انتشار)]
  • تئاتر ملی تحلیل عناصر فولکلور در نمایشنامه‌های حسن شیروانی با نگاهی به نظریات انجمن هنری خروس جنگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 79-88]
  • تانابه هاجیمه بازنمایی مرگ در نمایشنامه‌ «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
  • تخیل مطالعه‌ی نظریه‌های شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
  • تراژدی بررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
  • تراژدی تحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدی‌های یونانِ باستان و داستان‌های حماسیِ شاه‌نامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشه‌های میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • تراوئراشپیل بررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
  • تسخیرشدگان تصاویر تسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوست‌ها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
  • تشبیه بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
  • تطبیق نگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
  • تعزیه تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
  • تعلیم و تربیت مرزی مطالعۀ قابلیت های تدریس حسن نیرزادۀ نوری به کمک نمایش ایرانی بر پایۀ آرای هانری ژیرو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 57-63]
  • تماشاگر مطالعه‌ی نظریه‌های شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
  • تمثال طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
  • تمثیل طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
  • تنزیه بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
  • توالی و همزمانی اطلاعات مطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
  • توزیع امر محسوس مطالعه‌ی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعه‌ی موردی: نمایشنامه‌ی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]

ج

  • جامعه نقش خاطره در برساخت تاریخ و شکل‌دهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
  • جامعه شناسی تئاتر مسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
  • جان فیسک بررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
  • جلوه‌های بصری کارکرد دیجیتال میکاپ در سینمای معاصر [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 81-96]
  • جنسیت مطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
  • جهان وطنی بررسی تجلیات اندیشه جهان‌وطنی در سینما: مطالعه موردی فیلم‌های لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]
  • جهانی شدن بررسی تجلیات اندیشه جهان‌وطنی در سینما: مطالعه موردی فیلم‌های لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]

ح

  • حرکات موزون آیینی_اسطوره‌ای تأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابه‌یابی مؤلفه‌های نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]
  • حسن شیروانی تحلیل عناصر فولکلور در نمایشنامه‌های حسن شیروانی با نگاهی به نظریات انجمن هنری خروس جنگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 79-88]
  • حسن نیرزاده نوری مطالعۀ قابلیت های تدریس حسن نیرزادۀ نوری به کمک نمایش ایرانی بر پایۀ آرای هانری ژیرو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 57-63]
  • حضور پدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
  • حمید امجد مطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]

خ

  • خاستگاه آیینی نمایش تأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابه‌یابی مؤلفه‌های نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]
  • خاطرات پروتزی تسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوست‌ها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
  • خاطره نقش خاطره در برساخت تاریخ و شکل‌دهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
  • خدا نقش فیلم‌های معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
  • خرده فرهنگ خرده فرهنگ‌های دهه شصت و چگونگی بازنمایی پارودیک آن در سینمای دهه نود ایران [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-37]
  • خروس جنگی تحلیل عناصر فولکلور در نمایشنامه‌های حسن شیروانی با نگاهی به نظریات انجمن هنری خروس جنگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 79-88]
  • خصوصی‌سازی تئاتر نقش هنرمندان در شکل‌گیری تئاتر خصوصی در ایران با تمرکز بر دوره پهلوی دوم [(مقالات آماده انتشار)]
  • خنده طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
  • خواب در فنجان خالی بررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]

د

  • درام ساختار روایی منطق‌الطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
  • دراماتورژی ساختار روایی منطق‌الطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
  • درام تاریخی نقش خاطره در برساخت تاریخ و شکل‌دهی جامعه در درام تاریخی دوران پهلوی اول بر اساس آرای پل ریکور [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 33-45]
  • دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]
  • دوره پهلوی دوم نقش هنرمندان در شکل‌گیری تئاتر خصوصی در ایران با تمرکز بر دوره پهلوی دوم [(مقالات آماده انتشار)]
  • دیالوگ واکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
  • دیجیتال طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
  • دیجیتال میکاپ کارکرد دیجیتال میکاپ در سینمای معاصر [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 81-96]

ذ

  • ذائقه یابی مخاطبان ذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه‌ تحلیل شخصیت اصلی در فیلم‌های کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]

ر

  • رئالیسم سینمایی برداشت بلند به مثابه جوهر زیبایی‌شناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • رادی" خوانش آرکی‌تایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامه‌های افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
  • رقص با سماچه تأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابه‌یابی مؤلفه‌های نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]
  • رمانس نظریه‌ی میتوس نورتروپ فرای در تحلیل فیلم‌نامه‌ی روزهای زندگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 69-78]
  • رواداری بررسی تجلیات اندیشه جهان‌وطنی در سینما: مطالعه موردی فیلم‌های لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]
  • روایت مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]
  • روایت‌شناسی ژنت واکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
  • روزنه‌آبی" خوانش آرکی‌تایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامه‌های افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
  • رویکرد معنایی/ نحوی رهیافتی انتقادی به نظریه‌های زیبایی‌شناسی و کارکردی‌ ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
  • ریخت‌شناسی ریخت شناسی شخصیت ادیپوس در نمایشنامه ادیپ شهریار براساس آرای ولادیمیر پراپ [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 91-97]

ز

  • زایایی و میرایی تسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوست‌ها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
  • زیبایی‌شناسی رهیافتی انتقادی به نظریه‌های زیبایی‌شناسی و کارکردی‌ ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
  • زیبایی‌شناسی مطالعه‌ی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعه‌ی موردی: نمایشنامه‌ی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
  • زیگفرید کراکائر جذابیت‌‌های کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم‌ خیابانی وایمار: مطالعه‌ی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]

ژ

  • ژاک رانسیر مطالعه‌ی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعه‌ی موردی: نمایشنامه‌ی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
  • ژان دووینیو مسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
  • ژانر فیلم خیابانی جذابیت‌‌های کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم‌ خیابانی وایمار: مطالعه‌ی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
  • ژان ژنه مطالعه‌ی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعه‌ی موردی: نمایشنامه‌ی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
  • ژرژ پولتی بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]

س

  • ساختار دراماتیک مطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
  • سرخپوست‌ها تسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوست‌ها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
  • سرمایه‌داری مطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایه‌داری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
  • سرمایه سالاری مسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
  • سفره ایرانی مطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
  • سوژگی مطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایه‌داری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
  • سیاست رانسیری مطالعه‌ی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعه‌ی موردی: نمایشنامه‌ی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
  • سیاهان مطالعه‌ی بازتوزیع محسوسات در آثار ژان ژنه با تکیه بر آرای ژاک رانسیر – مطالعه‌ی موردی: نمایشنامه‌ی سیاهان [(مقالات آماده انتشار)]
  • سینما مصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
  • سینما رهیافتی انتقادی به نظریه‌های زیبایی‌شناسی و کارکردی‌ ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
  • سینما تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
  • سینما نقش فیلم‌های معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
  • سینما طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]
  • سینما نگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
  • سینما و کلانشهر تسخیرشدگان: دیالکتیک زایایی و میرایی تصاویر سینمایی و کلانشهری در سرخپوست‌ها (1357) [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 77-89]
  • سینما و نقاشی بازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
  • سینمای آوانگارد مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]
  • سینمای امروز بررسی ساختار روایتی اسطوره‌ی معاصر در قهرمانان مارول با تمرکز بر مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 71-81]
  • سینمای ایران خرده فرهنگ‌های دهه شصت و چگونگی بازنمایی پارودیک آن در سینمای دهه نود ایران [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 27-37]
  • سینمای ایران بازنمایی مرگ در سینمایی دهه‌ی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریه‌ی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
  • سینمای ایران مطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
  • سینمای ایران بررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
  • سینمای ایران ذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه‌ تحلیل شخصیت اصلی در فیلم‌های کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
  • سینمای دفاع مقدس نظریه‌ی میتوس نورتروپ فرای در تحلیل فیلم‌نامه‌ی روزهای زندگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 69-78]
  • سینمای سوئد بازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
  • سینمای نوین غرب نقش فیلم‌های معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]

ش

  • شاه‌نامه تحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدی‌های یونانِ باستان و داستان‌های حماسیِ شاه‌نامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشه‌های میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • شبه‌آستانه تئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
  • شبه‌آیین تئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]
  • شخصیت اصلی ذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه‌ تحلیل شخصیت اصلی در فیلم‌های کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
  • شخصیت پردازی ریخت شناسی شخصیت ادیپوس در نمایشنامه ادیپ شهریار براساس آرای ولادیمیر پراپ [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 91-97]
  • شکل مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]
  • شما زنده ها بازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
  • شناختی مطالعه‌ی نظریه‌های شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
  • شهروند جهانی بررسی تجلیات اندیشه جهان‌وطنی در سینما: مطالعه موردی فیلم‌های لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]

ص

  • صلح بررسی تجلیات اندیشه جهان‌وطنی در سینما: مطالعه موردی فیلم‌های لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]

ط

  • طبقه مطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
  • طبیعی سازی چگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
  • طنز طنز سینمایی؛ فراخ اندیشه یا انبساط خاطر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 7-21]

ع

  • عباس کیارستمی تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
  • عرفان واکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
  • عطار ساختار روایی منطق‌الطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
  • علامه محمد تقی جعفری واکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
  • عوامل اجتماعی مصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]

غ

  • غذا مطالعه بازنمایی «سفره ایرانی» در سینمای ایران با رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 65-79]
  • غربی‌زدایی تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
  • غیاب پدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]

ف

  • فاصله واکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
  • فرهنگ عامه تحلیل شخصیت در افسانه‌های من‌منداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • فعل پدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
  • فلسفه مکتب کیوتو بازنمایی مرگ در نمایشنامه‌ «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
  • فلوریان زلر واکاوی مفهوم فاصله و انواع بیان در دیالوگ نمایشی از منظر روایت شناسی ژرار ژنت بررسی موردی: نمایشنامه آن سوی آینه نوشته زلر [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 15-26]
  • فوکو تحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدی‌های یونانِ باستان و داستان‌های حماسیِ شاه‌نامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشه‌های میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • فیلم خیابان جذابیت‌‌های کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم‌ خیابانی وایمار: مطالعه‌ی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
  • فیلم‌های کمدی ذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه‌ تحلیل شخصیت اصلی در فیلم‌های کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]

ق

  • قرآن بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
  • قصه بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]

ک

  • کارکردها رهیافتی انتقادی به نظریه‌های زیبایی‌شناسی و کارکردی‌ ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
  • کبوتری بر شاخه ی هستی می اندیشد بازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
  • کتاب زندگی واکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
  • کتب مقدس بررسی تطبیقی مضامین و درونمایه های کتب مقدس در آثار اقتباسی انیمیشن سینمایی، نمونه مطالعاتی: انیمیشن عزیز مصر و فیلشاه [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 47-64]
  • کد مجهول بررسی تجلیات اندیشه جهان‌وطنی در سینما: مطالعه موردی فیلم‌های لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]
  • کلانشهر برلین جذابیت‌‌های کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم‌ خیابانی وایمار: مطالعه‌ی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
  • کلید واژها: روی اندرسون بازخوانی تاریخ نقاشی از خلال سینمای روی اندرسون [(مقالات آماده انتشار)]
  • کلیدواژه‌ها: بازنمایی بررسی نحوه بازنمایی اقلیت های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی براساس آرای استوارت هال [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 49-58]
  • کلیشه سازی چگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 55-62]
  • کوبو آبه بازنمایی مرگ در نمایشنامه‌ «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
  • کودک واکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
  • کوری مطالعه‌ی نظریه‌های شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]

گ

  • گفتمانِ قدرت تحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدی‌های یونانِ باستان و داستان‌های حماسیِ شاه‌نامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشه‌های میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]

ل

  • لاکان تحلیل شخصیت در افسانه‌های من‌منداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • لوئی آلتوسر مطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایه‌داری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
  • لوهاور بررسی تجلیات اندیشه جهان‌وطنی در سینما: مطالعه موردی فیلم‌های لوهاور و کد مجهول [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 7-13]
  • لینچ مطالعه‌ی نظریه‌های شناختی در درک مخاطب از تخیل براساس آرای دیوید بوردول و گریگوری کوری [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 81-96]
  • لیندا سیگر بررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه‌ کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]

م

  • مانفرد فیستر مطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
  • متون دینی بررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه‌ کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]
  • محمد رضایی راد پدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
  • محمد یعقوبی مطالعه عناصر توالی و انتقال اطلاعات در ساختار روایی آثار "حمید امجد" و "محمد یعقوبی" از دیدگاه "مانفرد فیستر" [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 89-106]
  • محیط زیست مسئله محیط زیست مطالعه در تئاتر خیابانی دو دهه اخیر ایران بر اساس آرای دووینیو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 39-53]
  • مخاطبان مصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
  • مخاطب پژوهی ذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه‌ تحلیل شخصیت اصلی در فیلم‌های کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
  • مخاطب شناسی ذائقه یابی مخاطبان سینمای ایران بر پایه‌ تحلیل شخصیت اصلی در فیلم‌های کمدی پربینندهی یک دهه (1402-1392) [(مقالات آماده انتشار)]
  • مدرنتیه شهری جذابیت‌‌های کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم‌ خیابانی وایمار: مطالعه‌ی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
  • مرگ بازنمایی مرگ در سینمایی دهه‌ی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریه‌ی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
  • مرگ بازنمایی مرگ در نمایشنامه‌ «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]
  • مرگ واکاوی بازنمایی مرگ در انیمیشن کتاب زندگی بر اساس آرای محمدتقی جعفری [(مقالات آماده انتشار)]
  • مرگ آقای لازارسکو برداشت بلند به مثابه جوهر زیبایی‌شناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • مرگ‌درپاییز" خوانش آرکی‌تایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامه‌های افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
  • مرگ یزدگرد بررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
  • مسجد نگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
  • مصرف فرهنگی مصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
  • مطالعات فیلم تکنیک‌های تعزیه راهی به سوی غربی‌زدایی در آثار عباس کیارستمی [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 19-32]
  • معماری نگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
  • منجی نقش فیلم‌های معاصر عامه پسند آمریکایی در مشروعیت دادن به تفکر اومانیسم [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 7-17]
  • منطق‌الطیر ساختار روایی منطق‌الطیر عطار و ملاحظات مربوط به اقتباس نمایشی از آن [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 23-36]
  • من منداس تحلیل شخصیت در افسانه‌های من‌منداس و بوسلامه با رویکرد استفاده در انیمیشن بر اساس آرای لاکان [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • موج نوی سینمای رومانی برداشت بلند به مثابه جوهر زیبایی‌شناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • مورد عجیب بنجامین باتن کارکرد دیجیتال میکاپ در سینمای معاصر [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 81-96]
  • موشن کپچر کارکرد دیجیتال میکاپ در سینمای معاصر [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 81-96]

ن

  • نامخاطبان مصرف فرهنگی مخاطبان و نامخاطبان سینمای ایران [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 7-23]
  • نظاره‌گری سینمایی جذابیت‌‌های کلانشهر برلین مدرن و ظهور ژانر فیلم‌ خیابانی وایمار: مطالعه‌ی موردی فیلم خیابان (1923) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 51-63]
  • نظریه ژانر رهیافتی انتقادی به نظریه‌های زیبایی‌شناسی و کارکردی‌ ژانر در سینما [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 25-38]
  • نظریه میتوس نظریه‌ی میتوس نورتروپ فرای در تحلیل فیلم‌نامه‌ی روزهای زندگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 69-78]
  • نقد" خوانش آرکی‌تایپی نقشمایه پدر در آثار اکبر رادی با تمرکز بر نمایشنامه‌های افول، روزنه آبی و مرگ در پاییز [(مقالات آماده انتشار)]
  • نمایش ایرانی مطالعۀ قابلیت های تدریس حسن نیرزادۀ نوری به کمک نمایش ایرانی بر پایۀ آرای هانری ژیرو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 57-63]
  • نمایش_رقص تأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابه‌یابی مؤلفه‌های نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]
  • نمایشنامه مطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایه‌داری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
  • نمایشنامه کودک و نوجوان بررسی شیوه اقتباس از متون دینی در پنج نمایشنامه‌ کودک و نوجوان منتشر شده در دهه 80 و 90 بر مبنای الگوی اقتباس لیندا سیگر [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 83-96]
  • نورالدین زرین کلک مؤلفه‌های ساختاری انیمیشن دوبُعدی تجربی در فیلم دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (1354) نورالدین زرین‌کلک [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 37-49]
  • نوربرت الیاس بازنمایی مرگ در سینمایی دهه‌ی شصت و نود هجری در ایران، با تکیه بر نظریه‌ی نوربرت الیاس [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 25-36]
  • نورتروپ فرای نظریه‌ی میتوس نورتروپ فرای در تحلیل فیلم‌نامه‌ی روزهای زندگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 69-78]
  • نوسازی فولکلور تحلیل عناصر فولکلور در نمایشنامه‌های حسن شیروانی با نگاهی به نظریات انجمن هنری خروس جنگی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 79-88]
  • نیستی پدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
  • نیشیتانی کیجی بازنمایی مرگ در نمایشنامه‌ «مردی که به عصا تبدیل شد» کوبو آبه بر اساس فلسفه مکتب کیوتو [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 65-80]

و

  • والتر بنیامین بررسی مفهوم تراوئراشپیل از نظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی و خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی [دوره 1، شماره 2، 1400، صفحه 39-51]
  • وضعیت نمایشی بررسی تشبیهی و تنزیهی وضعیت‌های نمایشی ژرژ پولتی در قصص قرآن (نمونه بررسی: وضعیت‌های تعقیب، جاه‌طلبی، معما و رقابت‌های خویشاوندان) [دوره 2، شماره 5، 1401، صفحه 7-24]
  • وضوح عمیق برداشت بلند به مثابه جوهر زیبایی‌شناختی رئالیسم سینمایی؛ با مطالعه موردی فیلم مرگ آقای لازارسکو [(مقالات آماده انتشار)]
  • ولادیمیر پراپ ریخت شناسی شخصیت ادیپوس در نمایشنامه ادیپ شهریار براساس آرای ولادیمیر پراپ [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 91-97]
  • ویکتور ترنر تئاتر تخطی مجاز: بررسی تئاتر به مثابه آیینی رهایی بخش تحکیم کننده در جامعه با تکیه بر آراء ویکتور ترنر [(مقالات آماده انتشار)]

ه

  • هانری ژیرو مطالعۀ قابلیت های تدریس حسن نیرزادۀ نوری به کمک نمایش ایرانی بر پایۀ آرای هانری ژیرو [دوره 1، شماره 1، 1400، صفحه 57-63]
  • هستی پدیدارشناسی مفهوم حضور و غیاب در نمایشنامۀ فعل محمد رضایی راد [دوره 2، شماره 3، 1401، صفحه 97-108]
  • همه‌پسران‌من مطالعه تأثیرات ایدئولوژی سرمایه‌داری در برساختن جایگاه سوژگی شخصیت ها در نمایشنامه همه پسران من [دوره 2، شماره 4، 1401، صفحه 59-70]
  • هنر نگاهی تطبیقی به جایگاه مسجد در آثار سینمای ایران [(مقالات آماده انتشار)]
  • هنر پیش از تاریخ تأویل تبارشناسانة خاستگاه آیینی هنر نمایش (با تأکید بر تشابه‌یابی مؤلفه‌های نمایش و رقص با سماچه) [(مقالات آماده انتشار)]

ی

  • یونان تحلیلِ فلسفی و تطبیقیِ گفتمان قدرت در تراژدی‌های یونانِ باستان و داستان‌های حماسیِ شاه‌نامۀ فردوسی با تکیه بر اندیشه‌های میشل فوکو [(مقالات آماده انتشار)]